בשניים
  • עמוד הבית
  • אודות
    • ערוץ יוטיוב
    • גלריית תמונות מאומן
    • וזאת לתעודה
  • מפרי ידיה
    • המלצות על הקלפים
    • ערכה זוגית – בשניים
    • ערכה משפחתית – בשניים ויותר
    • ערכה אישית – מה עובר עליי?!
    • הספר – כבר לא ילדת כאפות
    • גלריית ערכות הקלפים
  • מאמרים
    • זוגיות
    • הורות
    • העצמה אישית
    • אמונה
    • שאלות ותשובות
    • טור שבועי
  • הרצאות
    • מועדי הרצאות
    • הזמנת הרצאות
  • בתקשורת
  • חנות
    • חנות מפרי ידיה
    • חנות נשית אישית
    • המלצות על הקלפים
  • צור קשר
    • תיאום פגישת/שיחת ייעוץ מקצועי
    • המרכזיה החכמה שלנו
    • הצטרפו לקבוצת וואטסאפ "משרים שכינה"
  • 0 פריטים₪0.00
  • עמוד הבית
  • אודות
    • ערוץ יוטיוב
    • גלריית תמונות מאומן
    • וזאת לתעודה
  • מפרי ידיה
    • המלצות על הקלפים
    • ערכה זוגית – בשניים
    • ערכה משפחתית – בשניים ויותר
    • ערכה אישית – מה עובר עליי?!
    • הספר – כבר לא ילדת כאפות
    • גלריית ערכות הקלפים
  • מאמרים
    • זוגיות
    • הורות
    • העצמה אישית
    • אמונה
    • שאלות ותשובות
    • טור שבועי
  • הרצאות
    • מועדי הרצאות
    • הזמנת הרצאות
  • בתקשורת
  • חנות
    • חנות מפרי ידיה
    • חנות נשית אישית
    • המלצות על הקלפים
  • צור קשר
    • תיאום פגישת/שיחת ייעוץ מקצועי
    • המרכזיה החכמה שלנו
    • הצטרפו לקבוצת וואטסאפ "משרים שכינה"
גוף ונפש
אין תגובות

זו לא בושה לבקש סליחה

הסליחה הינה המתנה הגדולה ביותר שיכול יהודי לתת לעצמו ובפרט בימים קדושים אלה, שכן "מודה ועוזב ירוחם", קרי, נוכל להתקדם ולצמוח רק כשנגיע למקום ה"מודה" כי רק אז נוכל להשתחרר מההקפדות ומהכעס, ואז מאליו יגיע השלב הבא והוא "ירוחם", שלב הרווחה, ההקלה, עטוף ברחמים בגאולה פנימית, נשמתית

 

חגית אמאייב / ז' בתשרי תשע"ג /   16:13  23.09.12 
אילוסטרציה (pixabay)

הנה עומדים אנו רגעים לפני יום הדין הגדול והנורא, מחכים, מצפים ומייחלים להיכתב לחיים טובים ולשלום. מצווה מוטלת עלינו לבקש את סליחת קרובינו ומכרינו פן נגיע לדין בהקפדתנו ובקשיות עורפנו. לא קלה היא הסליחה, לא קלה היא המחילה אך יחד עם זאת, בלעדיה פשוט אי אפשר לחיות ולהתקיים.

כאשר האדם כועס ומקפיד על אדם אחר, אזי מצוי הוא במלחמה בלתי פוסקת עם עצמו שכן בכל רגע בו ייזכר הוא בעוול שחש כי נעשה לו, יצית זכרון זה שוב ושוב את האש המכלה בו כל חלקה טובה, אש שורפת המותירה אותו להתבוסס בצערו ובכאבו. לעיתים נדמה לנו שאנשים סביבנו כמו מנסים לפגוע בנו במכוון אך לו רק היינו מבינים שכל הקורה סביבנו הוא אך ורק מראה אל תוך נפשנו פנימה, אזי היינו מבינים כי כל המתרחש והנאמר סביבנו משמש עבודה לתיקון נשמתנו. כאשר אדם כועס הכעס שולט בו ואין הוא מצוי בהתבוננות פנימית ובבדיקה – מדוע הדבר כה משפיע על הרגשתי ושלוותי? מה הוא אותו צורך לו אני זקוק ואשר מפעיל אצלי כעת את כל מנגנוני ההגנה המביאים אותי לצאת מגדרי?

 

לו רק יתבונן האדם פנימה יגלה כי לו רק ילמד לסלוח לעצמו על נפילותיו ועל טעויותיו, ידע הוא לסלוח גם לאנשים אשר סביבו, אומנם היצר הרע מדמה בנפשנו כאילו טובים יותר ניהיה אם רק נכה עצמנו על חטאינו ונחטט בנפילותינו שוב ושוב, מה שמפילנו אל עצבות וייאוש ח"ו.


כשבאים אנו לעשות עבודת סליחה רגע לפני שנעמוד בין כל באי עולם ונמסור דין וחשבון, תוך שישקלו כל מעשינו על כף המאזניים, אזי כדאי ונכון כי נסכים לקבל עצמנו ולמחול לעצמנו על שאיננו מושלמים, ועל כי "אין צדיק בארץ אשר יעשה טוב ולא יחטא" ואם נכון הדבר בצדיקים, מה נאמר אנו פשוטי ודלי העם?


כאשר איננו מוכנים למחול ולסלוח לעצמנו על חטאינו מלמד הדבר כי הגאווה שולטת בנו שכן שפל הרוח יודע שאינו יודע דבר, מבין שבריה קטנה שפלה ואפלה הוא, ועל כן אך טבעי הדבר כי יחטא. בגמרא מתואר סיפור על החכם היהודי המתהלך עם חכם גוי כאשר משוחחים השניים על דברי פילוסופיה ומציאות הבורא.

באמצע הדרך נופל היהודי נפילה הגונה. זב דם קם הוא, מנקה את בגדיו ואת דמו וממשיך לצעוד לצד הגוי המגחך. "היכן הוא אלוקיך אם כך הינך נופל?" מתריס הגוי. לא מתבלבל היהודי ומשיב "היודע אתה מה ההבדל בין עם ישראל לבין שאר הגויים? ההבדל הוא שאתם רואים בנפילה ואותה מחשיבים בעוד אך טבעי שאדם יפול בחייו אינספור פעמים ואומנם היהודי רואה את האלוקים בקומו, והעובדה היא שיש בו עוד כח להמשיך ולצעוד על אף נפילותיו, לאורך אלפי שנות דור".


לדעת להתחרט

אך טבעי כי ניפול ונחטא, אך העבודה האמיתית היא להבין שכל מטרת הנפילה היא הקימה, היא שנמשיך לצעוד מבלי להתייאש, מבלי ליפול ברוחנו ובנשמתנו. לו נבין באמת שכבריות בשר ודם טועים אנו לרוב, נוכל לכתחילה למחול ולסלוח לעצמנו על שאיננו מושלמים ולעולם לא ניהיה ואם נכון הדבר לגבי עצמנו, וודאי וודאי שנכון אף לגבי כל סובבינו. כל שעלינו לעשות אם כן, הוא לתקן את דרכינו ולקום חזרה לדרך מסורת אבותינו.

הסליחה הינה המתנה הגדולה ביותר שיכול יהודי לתת לעצמו ובפרט בימים קדושים אלה, שכן "מודה ועוזב ירוחם", קרי, נוכל להתקדם ולצמוח רק כשנגיע למקום ה"מודה" כי רק אז נוכל להשתחרר מההקפדות ומהכעס, ואז מאליו יגיע השלב הבא והוא "ירוחם", שלב הרווחה, ההקלה, עטוף ברחמים בגאולה פנימית, נשמתית.

 

חשוב כי נזכור שבאנו לעולם הזה בכדי לעשות עבודה, להתייגע בתיקון עצמנו ובתיקונו של עולם ואוי לנו כי נחטא וניוותר בקלוננו ובעוונותינו ובקטנות מוחנו. שערי שמיים פתוחים לפנינו בימים וברגעים אלה ממש ומצפים לקולנו ולמילות "הריני מוחל וסולח לכל מי שהכעיס והקניט אותי או שחטא כנגדי בין בגופי בין בממוני....." בוקעות מקירות ליבנו. ואת סליחתנו כדאי ונכון שנכוון בראש ובראשנו לבן זוגנו, שכן לו יבוא השלום למעוננו, כידוע תשרה השכינה בינינו לבין בוראנו.

עוד רגע יכתב ויחתם גזר דיננו, ולנו לא נותר אלא לבקש סליחה ומחילה על טעויותינו וחטאינו אך קודם שנשים את הדברים על לשוננו החוצה, עלינו לעשות זאת אל מול נשמתנו פנימה תוך שאנו מוחלים ומקבלים את קטנותנו, שכן על פני העולם כולו אין גודלנו מאום, אף לא כגרגיר חול, ואם כן על מה יגבה ליבנו. וכאשר נזכור שחיינו כצל חולף, נביט ונחפש כיצד נוכל לנצלם על הצד הטוב ביותר, תוך שאנו מבינים שכל מי שסביבנו, נמצא שם במיוחד בעבורנו, כמראה הבאה לשקף לנו את פנימיות תיקוננו ועבודתנו בזה העולם, תוך זמן שעוד רגע יחלוף ואיננו.

הריני מייחלת ומאחלת לעם קדושים שנזכה למחול ולסלוח לעצמנו ולקרובינו בלב שלם ולהיכתב בספר החיים והצדיקים, נראה בשוב השם ציון ונקבל פני משיח בן דוד במהרה בימינו, אמן כן יהי רצון!!!

 

למאמר מתוך אתר כיכר השבת לחצו כאן

« הקודם
הבא »
השארת תגובה

ביטול

חגית אמאייב
יועצת זוגית ומשפחתית ופסיכותרפיסטית אינטגרטיבית. מרצה מוערכת ברחבי הארץ והעולם וכותבת מאמרים מקצועיים. משתתפת ומתראיינת בתכניות טלוויזיה, רדיו ובמדיה הכתובה והווירטואלית. מפתחת שיטת טיפול ייחודית באמצעות סדרת ערכות לייעוץ והעצמה שפתחו צוהר חדש באלפי בתים בישראל וכותבת הספר רב המכר "כבר לא ילדת כאפות"
קטגוריות
  • אמונה
  • הורות
  • העצמה אישית
  • זוגיות
  • חגים ומועדים
  • טור שבועי
  • שאלות ותשובות
פוסטים אחרונים
העצמה לנשמה לפרשת בהר בחוקותי: כגמול עלי אמו

העצמה לנשמה לפרשת בהר בחוקותי: כגמול עלי אמו

  העצמה לנשמה לפרשת בהר בחוקותי: כגמול עלי אמו טבע האדם, המבקש לחיות חיים נטולי קושי ומכאוב, לא תמיד משתלב

העצמה לנשמה לפרשת אמור: והאמת והשלום אהבו

העצמה לנשמה לפרשת אמור: והאמת והשלום אהבו

  העצמה לנשמה לפרשת אמור: והאמת והשלום אהבו אם תלמידי ר' עקיבא הגדולים נענשו על שלא נהגו כבוד זה בזה,

העצמה לנשמה לפרשת אחרי מות קדושים: ואהבת לרעך – באמת כמוך

העצמה לנשמה לפרשת אחרי מות קדושים: ואהבת לרעך – באמת כמוך

  העצמה לנשמה לפרשת אחרי מות קדושים: ואהבת לרעך – באמת כמוך הדרך לאהוב את הזולת, מתחילה בהתחברות ובאהבה שלנו

העצמה לנשמה לפרשת תזריע מצורע: החיבור והנתק

העצמה לנשמה לפרשת תזריע מצורע: החיבור והנתק

  העצמה לנשמה לפרשת תזריע מצורע: החיבור והנתק פרשות השבוע מדגישות את ההבדל המהותי בין החיבור שיוצר חיים, לבין הניתוק

העצמה לנשמה לפרשת שמיני: להתגבר על הקשיים

העצמה לנשמה לפרשת שמיני: להתגבר על הקשיים

  העצמה לנשמה לפרשת שמיני: להתגבר על הקשיים איזה בן מלך היינו רוצים – כזה שחווה רק תענוגות, או כזה

בקרו אותי ברשתות החברתיות
  • Facebook
  • YouTube
הרבנית חגית אמאייב
יועצת זוגית ומשפחתית ופסיכותרפיסטית אינטגרטיבית. מרצה מוערכת ברחבי הארץ והעולם וכותבת מאמרים מקצועיים. משתתפת ומתראיינת בתכניות טלוויזיה, רדיו ובמדיה הכתובה והווירטואלית. מפתחת שיטת טיפול ייחודית באמצעות סדרת ערכות לייעוץ והעצמה שפתחו צוהר חדש באלפי בתים בישראל וכותבת הספר רב המכר "כבר לא ילדת כאפות"
על קצה המזלג
אפיון עיצוב ובניה: DigiTali
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס