מה המשחק?

"בשניים ויותר" משחק טיפולי להעצמה רגשית ואישית
משחק הנחייה ראשון מסוגו המדריך כל אדם באשר הוא ללמוד להכיר ולהכיל את המתחולל בנפשו. משחק חובה בכל בית ובכל כיתה!!

בתוך כל ילד, בין צעיר ובין מתבגר ובעצם בכל אחד מאיתנו, ישנו עולם מלא וכמוס אשר דרכי הגישה אליו לא תמיד פנויות או אפשריות, שהרי בכדי שניתן יהיה להוציא דברים מהלב יש לדעת כיצד לגשת נכון, אילו שאלות לשאול ואילו לא, איך להגיב נכונה לרגשות האחר וכל זאת בכדי שתהא תחושה בטוחה ומשוחררת מספיק בכדי לפתוח את סוגרי הלב.

המשחק "בשניים ויותר" הינו משחק ההמשך לקלפי הטיפול המצליחים "בשניים" אשר פותח לאחר שנות מחקר ועבודת שטח רבה, וכמובן - ברוח היהדות. המשחק "בשניים ויותר" מעניק הזדמנות חדשה ויוצאת דופן ליחסים טובים יותר ולתקשורת נכונה בין הורים לילדים, בתוך כיתות לימוד, סדנאות ובין זוגות.

מטרת המשחק:

מומלץ במיוחד ככלי עזר טיפולי לאנשי מקצוע בתחומי החינוך והטיפול השונים, לשיעורי חינוך, חברה וגיבוש בכלל, ולכל משפחה המעוניינת לשדרג ולהעצים את חוויית המפגשים המשפחתיים היומיומיים ומפגשי שולחן השבת והחג בפרט.

איך משחקים?

1.  כל משתתף מרים בתורו כרטיסייה אחת של משפט פתיחה וקורא בקול את המשפט ואת מבחר התשובות האפשריות. אם מדובר בילד קטן, מקריאים לו את הכתוב.

2. ניתן לבחור כרטיסייה באקראי ולאו דווקא מראש ערימת הכרטיסיות.

3. בתום הקריאה הוא מניח את הכרטיסייה גלויה על השולחן אל מול עיניו.

4. כעת על המשתתף לבחור את התשובה המתאימה לו ביותר מבין ששת האפשרויות.

5. אפשר לבחור עד שתי תשובות מתוך השש.
שימו לב: חשוב לתת למשיב את כל הזמן הדרוש לו להתבונן בתשובות האפשרויות עד לבחירה הנכונה לו ביותר.

6. המשתתף הבא בתור לוקח מערמת הכרטיסיות את כרטיסיית הדיון התואמת ומשמיע למרים כרטיסיית משפט הפתיחה את התגובה לתשובה שבחר. לאחר מכן הוא ממשיך ושואל את השאלות המפורטות מתחת לתשובה.
חשוב להתייחס בסבלנות לתשובות ולא למהר לעבור לשאלה הבאה לפני שהמשיב הצליח לבטא את כל אשר על לבו. התאזרו בסבלנות, זה עשוי לקחת זמן!

7. כאשר המשיב מתקשה לבטא את רגשותיו ביחס לשאלות הנשאלות, בהתאם לתשובה שבחר, כדאי להיעזר בכרטיסיית בנק הרגשות.

8. כמו כן, אפשר לנסות ולשנות את ניסוח השאלות בכדי שתהיינה פשוטות וברורות יותר.

9. אם המשתתף מתקשה בבחירת תשובה רלוונטית בהתאם לכרטיסייה שהרים, ניתן להחליפה באחרת פעם אחת בכל תור.

10. בתור הבא מרים כרטיסיית משפט פתיחה המשתתף שקודם החזיק בכרטיסיית הדיון ושאל את השאלות.

11. כאשר המשחק מתנהל בין הורים לילדים עד גיל 8, ההורים יקריאו בקול את משפט הפתיחה ולאחריה את שלל התשובות גם בתור של עצמם. כאשר תור ההורה לענות על משפט הפתיחה, יבחר תשובה, יקריא את התגובה ואת השאלות הרלוונטיות ויענה עליהן.

12.  לחילופין ניתן לסכם שרק הילדים שולפים כרטיסיות משפט פתיחה, וההורים שואלים אותם את השאלות ומנהלים את הדיון סביב דברי הילדים.

13. ניתן להוסיף שאלות לשאלות הקיימות בכל כרטיסייה ולהרחיב את הדיון והשיח בהתאם לצורך ולעניין שהדברים מעוררים.

שימו לב:

 

1. במשחק 90 כרטיסיות המחולקות לזוגות. לכל זוג צבע אחר.

2. בכל זוג כרטיסיית משפט פתיחה וכרטיסיית דיון.
בכרטיסיית משפט הפתיחה מופיעים מתחת למשפט שלל תשובות אפשריות לבחירה.
בכרטיסיית הדיון כתובות שוב כל התשובות, כאשר מתחת לכל תשובה ישנה תגובה מתאימה ושלוש שאלות המסייעות לפתח את הדיון סביב התשובה שניתנה.

3. כרטיסיית "בנק הרגשות" משמשת כמעין "גלגל הצלה" בו ניתן להשתמש בהתאם לצורך המשיב. כאשר האחרון אינו מצליח לדייק בניסוח תחושותיו, יש באפשרותו לבחור מילה רלוונטית אחת או יותר מתוך הרגשות החיוביים או השליליים אשר בכרטיסייה.

4. כרטיסיות הסבר והדרכה. חשוב לקרוא בעיון את ההדרכה המפורט על כל חלקיה בכדי להפיק את המירב מהמשחק.
שימו לב: מומלץ לקרוא בקול לפני כל משחק את "כללי משחק חשובים".

 

בכל חפיסה 94 כרטיסיות פעילות והדרכה

גודל המארז 13*20 ס"מ

טיפ לעבודה בקבוצות:

בעבודה בקבוצות ובכיתות ישנן מספר אפשרויות:

1. לשחק באופן המפורט בכרטיסיית ההדרכה.

2. כל חברי הקבוצה מרימים קלף אחד. המנחה מרים את כרטיסיות הדיון, מגיב ושואל את השאלות הרלוונטיות לכל משתתף לפי תורו.

3. המנחה בוחר מספר מצומצם של משתתפים מתנדבים ונותן להם להשלים את משפט הפתיחה ולענות על השאלות הרלוונטיות שבכרטיסיית הדיון.
הקבוצה כולה מנהלת דיון סביב אותו הנושא, תוך הבעת רגשות אחרים, דרכי פתרון אחרים ועוד.